Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jako ciekawostkę powiem ze zakładając pojemność 70 Ah akumulator kwasowy tradycyjny będzie podladowywal się przez 15 km a AGM już po 4 będzie nasycony bo przyjmuje ładunek jak ....

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    potwierdzam. Za te cenę ... brać!


    Ale jest nowa gwiazda nieznacznie inna technologia ale chwała ze wogole jest i jest z PL

    Czołowy producent akumulatorów rozruchowych w Polsce firma AUTOPART z Mielca, wprowadzi do sprzedaży w roku 2016 nową linię akumulatorów Galaxy EFB. - MotoFocus.pl



    Ja z Autopartu mam akumulator Tuborg tylko, że standardowy kwasowy i złego słowa nie mogę powiedzieć. W sumie jako polski producent to jest u nas mało znany.

    Zostaw komentarz:


  • Eryk Konieczny
    odpowiedział(a)
    Witam.
    A co polecilibyście do 1,6 TDI CR?
    Oryginalnie u mnie siedzi 61ah Varty. Siedzi od nowości a auto z 2009 w sumie 2010.
    Przy -15 odpalił, następnego dnia przy -20 nie zapalił. Po podładowaniu kolejnego dnia przy -15 odpalił już bardzo ładnie.
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez RABIN Zobacz wpis
    Zap agm
    potwierdzam. Za te cenę ... brać!


    Ale jest nowa gwiazda nieznacznie inna technologia ale chwała ze wogole jest i jest z PL

    Czołowy producent akumulatorów rozruchowych w Polsce firma AUTOPART z Mielca, wprowadzi do sprzedaży w roku 2016 nową linię akumulatorów Galaxy EFB. - MotoFocus.pl




    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
    Panowie a ile wytrzyma taki AGM?
    Jak nie przeładujesz (powyżej 14.8 V ) o nie przegrzejesz to nawet 10 lat (miałem 9 letni -08 na słupku -oem varty na testy i utracił polowe pojemności czyli zadziwiająco dobrze).

    Zostaw komentarz:


  • blackrs
    odpowiedział(a)
    ja dziś zakupiłem aku firmy Topla. niby sa bardzo dobre. zobaczymy ps. kolor aku czarny lepszy niby od czerwonych

    Zostaw komentarz:


  • obrus
    odpowiedział(a)

    ​​​Moja ori 6 letnia varta 44Ah poddała się po nocy o temperaturze -31. Wyjąłem, podładowałem i zobaczymy przy kolejnych mrozach.
    ​​​​
    Ostatnio edytowany przez obrus; 15979.

    Zostaw komentarz:


  • RABIN
    odpowiedział(a)
    Zap agm

    Zostaw komentarz:


  • Araspol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
    No i dupa. Po całonocnym ładowaniu akumulator osiągnął 12,9V. Po przejechaniu 10km i po około 2h postoju miernik wskazał 12,4V. Po kolejnych 10km i pomiarze po około 10 minutach postoju zobaczyłem 12,2V.
    Ładowanie napięciem 13,8-13,9V na wolnych obrotach i włączonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby...
    Co kupić: Centra Futura, Jenox Gold, Varta Silver, Bosch Silver S4, itp.?
    Podbijam pytanie, gdyż dzisiaj moja siedmioletnia Centra Futura odeszła do krainy wiecznych łowów.

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    No i dupa. Po całonocnym ładowaniu akumulator osiągnął 12,9V. Po przejechaniu 10km i po około 2h postoju miernik wskazał 12,4V. Po kolejnych 10km i pomiarze po około 10 minutach postoju zobaczyłem 12,2V.
    Ładowanie napięciem 13,8-13,9V na wolnych obrotach i włączonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby...
    Co kupić: Centra Futura, Jenox Gold, Varta Silver, Bosch Silver S4, itp.?
    Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Panowie a ile wytrzyma taki AGM?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Jeśli ładowarka elektroniczna działa dobrze temu akumulatorowi z 60 zostało 20-30Ah. To wystarczy, w moto z silnikami 1.0-1.5 wystarczają aku 9-12Ah do rozruchu. Fabrycznie jest montowane najtańsza wersja producenta.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    U mojej mamy w Oplu jest oryginalny aku Varta 60ah 438A EN z korkami jeszcze z fabryki 4letni i kurcze ciągle ma około 11.9v już myślałem że tamtej zimy padnie bo ledwo kręcił a on nawet teraz radzi sobie chodz naprawde cięzko kręci rano, mama pokonuje odcinki 4-5km i jak dotąd odpukać działa. Nie rozumiem tylko jednej rzeczy jak podpinam go do ładowania to 30-40 min i już osiąga 14.4 ale po odpieciu sam nie trzyma 12.6 tylko 12.4 i obojętnie czy prostownikiem czy ładowarką elektroniczną. U mnie w aucie jak aku (mniejszy) mam 12.1-12.2 i podpinam to ładuje z 1.5h. Rzeczywiście chyba coś w tym jest że akumulatory z fabryki są lepsze? niż kupione w sklepie.Jak padnie to kupie AGM 60ah Boscha lub Zapa 70ah chyba ze za duzy.
    Ostatnio edytowany przez robertowicz; 40722.

    Zostaw komentarz:


  • RABIN
    odpowiedział(a)
    Dziękuję

    Zostaw komentarz:


  • kornat
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez RABIN Zobacz wpis
    Którego zapa konkretnie kupiłeś bo na stronie widze kilka modeli ?
    ZAP Expedition AGM 70Ah
    http://www.akumulatory24.pl/httpwwwa...tml-p-364.html

    Zostaw komentarz:


  • RABIN
    odpowiedział(a)
    Którego zapa konkretnie kupiłeś bo na stronie widze kilka modeli ?

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Pytanie: mam akumulator 72Ah, a prostownik przeznaczony do akumulatorów do 50Ah. Dam radę naładować ten akumulator? I po czym poznać, że już jest naładowany (nie mam odkręcanych korków na górze).

    I co sądzicie o tym Jenox Gold: http://allegro.pl/akumulator-jenox-g...687932653.html ?
    Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.

    Zostaw komentarz:


  • kornat
    odpowiedział(a)
    Kupiłem ZAP AGM i jak go odebrałem miał 12,66V, więc go rzuciłem pod Boscha C3 i ładował go ok. 4h. Po odpięciu miał ok. 13,3V, a po 20h miał 12,8V, więc go zamontowałem. Obecnie jeździ na krótkich odcinkach, ale po nocy w ciepłym garażu utrzymuje ponad 12,7V.
    Ja osobiście jeszcze nie miałem możliwości sprawdzić jak się zachowa ZAP AGM, ale podczas postoju od 8-17 gdzie temp. w ciągu dnia wynosiła ok. -6°C, a odczuwalna -10°C TDI VP odpaliło bardzo ładnie.
    P.S. Oczywiście sprzęt zakupiony dzięki użytkownikowi pedros
    Ostatnio edytowany przez kornat; 1848.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Elegancko Aku w aucie ma coraz mniej volt ja ląduje na ok 12.2 i tak stoi parę dni.

    poza autem naładowany AGM 12.8 - 13.0
    Zwykły 12.6 - 12.8

    napięcie to jeden ze wskaźników kondycji

    na mróz najważniejsze żeby był naładowany.

    ja prewencyjnie ze skody wyciągnąłem i katuje go pod optimate. AGM w TDI odpala jak tylko spojrzę na kluczyk Dlatego lubię tę technologię bo akumulator daje ogromny prąd nawet jak jest wyladowany.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    Moj Exide Premium Carbon Boost, w zasadzie teraz ma rok, na postoju po nocy podpięty do auta ma 12,5V- przy obecnych temperaturach. Latem zdarzało się 12,8V.

    Zostaw komentarz:


  • kalel
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    I jak ziomale .... jak baterie znoszą minus ?
    Dziś rano przy -8 stopniach nowa Varta odpala na cyknięcie
    Jakie napięcie powinien mieć nowy aku?
    Mi po całonocnym postoju pokazuje 12,3

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    I jak ziomale .... jak baterie znoszą minus ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Ładuj na samochodzie i po problemie.

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Żeby była jasność alternatorem nigdy nie naładujemy akumulatora do pełna (bo nie jest to do końca potrzebne) ze względu charakterystykę ładowania .... stalonapieciowe ładowanie trwa wiecznie .....

    tylko dobre ładowarki procesorowe które potrafią zastosować kilka scenariuszy ładowania po sobie nabija akumulator prądem. Nawet nie trzeba klem odpinac.
    Wg mnie raz na kwartał obowiązkowo pod ładowarkę
    Chcę go podładować, tylko nie jestem pewien numeru PIN do radia, który mam wpisany w instrukcji...

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
    Wczoraj zmierzyłem go miernikiem i po nocy przed odpaleniem miał 11,8-11,9V. Po przejechaniu w 4,5h około 140km i około 6-7 odpaleniach w tym czasie miał 12,2V 10 minut od wyłączenia silnika. Odpiąłbym go i doładował, ale nie jestem pewien czy mam prawidłowy kod PIN do radia.
    Muszę jeszcze sprawdzić czy akumulator nie jest objęty gwarancją (kupiony w ASO - kod: JZW 915 105 A), bo jego data produkcji to czerwiec 2014r - tyle tylko, że nie mam na niego żadnych kwitów...

    Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?
    Żeby była jasność alternatorem nigdy nie naładujemy akumulatora do pełna (bo nie jest to do końca potrzebne) ze względu charakterystykę ładowania .... stalonapieciowe ładowanie trwa wiecznie .....

    tylko dobre ładowarki procesorowe które potrafią zastosować kilka scenariuszy ładowania po sobie nabija akumulator prądem. Nawet nie trzeba klem odpinac.
    Wg mnie raz na kwartał obowiązkowo pod ładowarkę

    Zostaw komentarz:

Pracuję...