
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Jako ciekawostkę powiem ze zakładając pojemność 70 Ah akumulator kwasowy tradycyjny będzie podladowywal się przez 15 km a AGM już po 4 będzie nasycony bo przyjmuje ładunek jak ....
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Zostaw komentarz:
-
-
Witam.
A co polecilibyście do 1,6 TDI CR?
Oryginalnie u mnie siedzi 61ah Varty. Siedzi od nowości a auto z 2009 w sumie 2010.
Przy -15 odpalił, następnego dnia przy -20 nie zapalił. Po podładowaniu kolejnego dnia przy -15 odpalił już bardzo ładnie.
Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez RABIN Zobacz wpisZap agm
Ale jest nowa gwiazda nieznacznie inna technologia ale chwała ze wogole jest i jest z PL
Czołowy producent akumulatorów rozruchowych w Polsce firma AUTOPART z Mielca, wprowadzi do sprzedaży w roku 2016 nową linię akumulatorów Galaxy EFB. - MotoFocus.pl
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpisPanowie a ile wytrzyma taki AGM?
Zostaw komentarz:
-
-
ja dziś zakupiłem aku firmy Topla. niby sa bardzo dobre. zobaczymyps. kolor aku czarny lepszy niby od czerwonych
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisNo i dupa. Po całonocnym ładowaniu akumulator osiągnął 12,9V. Po przejechaniu 10km i po około 2h postoju miernik wskazał 12,4V. Po kolejnych 10km i pomiarze po około 10 minutach postoju zobaczyłem 12,2V.
Ładowanie napięciem 13,8-13,9V na wolnych obrotach i włączonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby...
Co kupić: Centra Futura, Jenox Gold, Varta Silver, Bosch Silver S4, itp.?
Zostaw komentarz:
-
-
No i dupa. Po całonocnym ładowaniu akumulator osiągnął 12,9V. Po przejechaniu 10km i po około 2h postoju miernik wskazał 12,4V. Po kolejnych 10km i pomiarze po około 10 minutach postoju zobaczyłem 12,2V.
Ładowanie napięciem 13,8-13,9V na wolnych obrotach i włączonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby...
Co kupić: Centra Futura, Jenox Gold, Varta Silver, Bosch Silver S4, itp.?Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli ładowarka elektroniczna działa dobrze temu akumulatorowi z 60 zostało 20-30Ah. To wystarczy, w moto z silnikami 1.0-1.5 wystarczają aku 9-12Ah do rozruchu. Fabrycznie jest montowane najtańsza wersja producenta.
Zostaw komentarz:
-
-
U mojej mamy w Oplu jest oryginalny aku Varta 60ah 438A EN z korkami jeszcze z fabryki 4letni i kurcze ciągle ma około 11.9v już myślałem że tamtej zimy padnie bo ledwo kręcił a on nawet teraz radzi sobie chodz naprawde cięzko kręci rano, mama pokonuje odcinki 4-5km i jak dotąd odpukać działa. Nie rozumiem tylko jednej rzeczy jak podpinam go do ładowania to 30-40 min i już osiąga 14.4 ale po odpieciu sam nie trzyma 12.6 tylko 12.4 i obojętnie czy prostownikiem czy ładowarką elektroniczną. U mnie w aucie jak aku (mniejszy) mam 12.1-12.2 i podpinam to ładuje z 1.5h. Rzeczywiście chyba coś w tym jest że akumulatory z fabryki są lepsze? niż kupione w sklepie.Jak padnie to kupie AGM 60ah Boscha lub Zapa 70ah chyba ze za duzy.Ostatnio edytowany przez robertowicz; 40722.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez RABIN Zobacz wpisKtórego zapa konkretnie kupiłeś bo na stronie widze kilka modeli ?
http://www.akumulatory24.pl/httpwwwa...tml-p-364.html
Zostaw komentarz:
-
-
Którego zapa konkretnie kupiłeś bo na stronie widze kilka modeli ?
Zostaw komentarz:
-
-
Pytanie: mam akumulator 72Ah, a prostownik przeznaczony do akumulatorów do 50Ah. Dam radę naładować ten akumulator? I po czym poznać, że już jest naładowany (nie mam odkręcanych korków na górze).
I co sądzicie o tym Jenox Gold: http://allegro.pl/akumulator-jenox-g...687932653.html ?Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Zostaw komentarz:
-
-
Kupiłem ZAP AGM i jak go odebrałem miał 12,66V, więc go rzuciłem pod Boscha C3 i ładował go ok. 4h. Po odpięciu miał ok. 13,3V, a po 20h miał 12,8V, więc go zamontowałem. Obecnie jeździ na krótkich odcinkach, ale po nocy w ciepłym garażu utrzymuje ponad 12,7V.
Ja osobiście jeszcze nie miałem możliwości sprawdzić jak się zachowa ZAP AGM, ale podczas postoju od 8-17 gdzie temp. w ciągu dnia wynosiła ok. -6°C, a odczuwalna -10°C TDI VP odpaliło bardzo ładnie.
P.S. Oczywiście sprzęt zakupiony dzięki użytkownikowi pedrosOstatnio edytowany przez kornat; 1848.
Zostaw komentarz:
-
-
EleganckoAku w aucie ma coraz mniej
volt ja ląduje na ok 12.2 i tak stoi parę dni.
poza autem naładowany AGM 12.8 - 13.0
Zwykły 12.6 - 12.8
napięcie to jeden ze wskaźników kondycji
na mróz najważniejsze żeby był naładowany.
ja prewencyjnie ze skody wyciągnąłem i katuje go pod optimate. AGM w TDI odpala jak tylko spojrzę na kluczykDlatego lubię tę technologię bo akumulator daje ogromny prąd nawet jak jest wyladowany.
Załączone plikiOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Zostaw komentarz:
-
-
Moj Exide Premium Carbon Boost, w zasadzie teraz ma rok, na postoju po nocy podpięty do auta ma 12,5V- przy obecnych temperaturach. Latem zdarzało się 12,8V.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisI jak ziomale .... jak baterie znoszą minus ?
Jakie napięcie powinien mieć nowy aku?
Mi po całonocnym postoju pokazuje 12,3
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Żeby była jasność alternatorem nigdy nie naładujemy akumulatora do pełna (bo nie jest to do końca potrzebne) ze względu charakterystykę ładowania .... stalonapieciowe ładowanie trwa wiecznie .....
tylko dobre ładowarki procesorowe które potrafią zastosować kilka scenariuszy ładowania po sobie nabija akumulator prądem. Nawet nie trzeba klem odpinac.
Wg mnie raz na kwartał obowiązkowo pod ładowarkę
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisWczoraj zmierzyłem go miernikiem i po nocy przed odpaleniem miał 11,8-11,9V. Po przejechaniu w 4,5h około 140km i około 6-7 odpaleniach w tym czasie miał 12,2V 10 minut od wyłączenia silnika. Odpiąłbym go i doładował, ale nie jestem pewien czy mam prawidłowy kod PIN do radia.
Muszę jeszcze sprawdzić czy akumulator nie jest objęty gwarancją (kupiony w ASO - kod: JZW 915 105 A), bo jego data produkcji to czerwiec 2014r - tyle tylko, że nie mam na niego żadnych kwitów...
Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?
tylko dobre ładowarki procesorowe które potrafią zastosować kilka scenariuszy ładowania po sobie nabija akumulator prądem. Nawet nie trzeba klem odpinac.
Wg mnie raz na kwartał obowiązkowo pod ładowarkę
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: